Moje ulubione imiona dla dzieci - pierwsza piątka imion dla chłopców / My favourite baby names TOP FIVE BOY NAMES

Imionami, ich znaczeniem i popularnością zaczęłam interesować się jeszcze na studiach kiedy jeden z wykładowców miał w zwyczaju pytać o nasze imiona i opowiadać o ich etymologii. Później temat ucichł ponieważ nie miałam za bardzo z kim dzielić mojej pasji. Czasem pojawiały się sporadyczne rozmowy na ten temat przy okazji narodzin dzieci u któregoś z członków rodziny.
Stwierdziłam, że ten blog jest odpowiednim miejscem, żeby podzielić się z Tobą właśnie tym tematem 

Poniżej znajduje się lista pięciu moich ulubionych imion dla chłopców

1) SAMUEL - imię to wywodzi się z języka hebrajskiego i najczęściej jest tłumaczone jako "Bóg wysłuchał". Wiąże się to z historią ze Starego Testamentu, kiedy to Anna żona Elkany bardzo chciała mieć dziecko, jednak przez lata pozostawała bezpłodna. Zapłakana przyszła do świątyni i modliła się. Zobaczył ją tam kapłan Heli i powiedział, że jej prośba została wysłuchana i wkrótce urodzi syna. Tak też się stało (całość historii znajduje się w 1 Księdze Samuela w Biblii),
Kilka lat temu spotkałam się z ciekawym zdrobnienie dla imienia Samuel - Sammy / Sami.
2) MICHAŁ - imię to nosi jeden z Archaniołów i oznacza ono "Któż jak Bóg". Święty Michał Archanioł jest tym, który walczył wraz ze swoim wojskiem z szatanem i pokonał go. Na obrazach jest przedstawiany z mieczem, w zbroi, pokonujący diabła.

Odkąd obejrzałam film: Potop oraz serial Przygody Pana Michała, gdzie jednym z rycerzy króla Jana III Sobieskiego jest właśnie Michał Wołodyjowski (genialnie zagrany przez Tadeusza Łomnickiego) zakochałam się w tym imieniu jeszcze bardziej.
3) ARTUR - imię to najczęściej jest kojarzone z królem Arturem, pochodzi z języka celtyckiego (ART - niedźwiedź; UR - młody, piękny)

4) GABRIEL - imię jednego z Archaniołów, który m.in. przekazał Maryi, że zostanie Matką Jezusa. Jego imię pochodzi z języka hebrajskiego i oznacza "Mąż Boży". Gabri-el składa się z dwóch członów, pierwszy od czasownika gabar -być wojownikiem, być mocnym oraz El - Bóg.

5) MATEUSZ - imię również pochodzenia hebrajskiego, oznacza "dar od Boga". Imię to kojarzone jest z jednym z czterech Ewangelistów lub z imieniem sandomierskiego kapłana - detektywa z serialu "Ojciec Mateusz"

Imiona dla dziewczynek już wkrótce 

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń

PitaPata Cat tickers